Nie jesteś zalogowany na forum.

Nie jestem typem pechowca. Ale też nie jestem typem, który wygrywa. Gdybym miał określić swoje szczęście w skali od jednego do dziesięciu, dałbym sobie jakieś 4. Może 5 w dobry dzień. Raz znalazłem dwadzieścia złotych na parkingu, innym razem wygrałem czajnik w firmowej loterii. Czajnik był dobry, ale grzałkę wymieniłem po trzech miesiącach. Takie tam.
Historia, którą zaraz opowiem, wydarzyła się zupełnie przypadkiem. I do dziś, jak o niej myślę, mam ciary – nie dlatego, że wygrałem fortunę, bo nie wygrałem. Tylko dlatego, że timing był tak idealny, że gdybym przeczytał to w książce, pomyślałbym: „fałszywe, tak się nie zdarza”.
A jednak.
Pracuję jako kierownik zmiany w małej piekarni. Wstaję o trzeciej nad ranem, czasem o drugiej, jeśli ktoś zachoruje. Moja dziewczyna, Karolina, studiuje zaocznie i dorabia na korepetycjach. Nie jesteśmy biedni, ale każdy miesiąc to układanka – rachunek za prąd, rata za komputer, którego potrzebowała do nauki, i wieczny brak na wakacje. Mieliśmy jechać nad jezioro we wrześniu, ale pies zachorował. Weterynarz wziął tyle, że zrezygnowaliśmy z rezerwacji.
I wtedy trafił się ten weekend. Karolina pojechała na zjazd do Warszawy. Ja zostałem sam w mieszkaniu. Miałem wolne dwie noce – pierwszy raz od trzech miesięcy. Zero piekarnika, zero ciasta, zero krzyczącego dostawcy, który zawsze ma gdzieś, że są korki. Sobota, godzina 22. Leżę na kanapie, piję piwo, oglądam jakieś głupoty na YouTube. I nagle, między filmikiem o majsterkowaniu a recenzją odkurzacza, wyskakuje reklama.
Nie wiem, czemu kliknąłem. Może to było to piwo. Może zmęczenie. Może po prostu ciekawość – bo obiecywali coś, co brzmiało jak ściema: „Bonus powitalny bez depozytu”. Przewijałem dalej, ale coś mnie tknęło. Wróciłem. Przeczytałem jeszcze raz. A potem stwierdziłem: „Masz, Piotrek, i tak nic nie robisz. Sprawdź. Najwyżej zamkniesz za pięć minut”.